Co się stanie, gdy poza murami szkoły matematyka spotka się ze sztuką? O wynikach tego doświadczenia z powodzeniem może opowiedzieć młodzież z Zespołu Szkół nr 35, która 15 listopada 2024 r. odwiedziła – niezwykle popularne w ostatnim czasie – Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Adresatami piątkowej superlekcji prowadzonej przez edukatora była grupa uczniów zaangażowanych w interdyscyplinarny projekt “Oblicz(a) sztuki”. Tematyka zajęć poświęconych twórczości kubistów odwoływała się przede wszystkim do praktycznego ujęcia wspomnianego zagadnienia. Nastolatkowie, po krótkiej części wykładowej, wykorzystując różnorodne materiały plastyczne i potencjał własnej wyobraźni, wykonywali prace nawiązujące do dziedzictwa przedstawicieli jednego z kierunków artystycznych XX-wieku.
Ich różnorodne pomysły doskonale wpisały się w koncepcję codziennej obecności brył i figur geometrycznych w otaczającej nas kulturze, stąd m.in. kubistyczna ilustracja Pałacu Kultury i Nauki, kredek w pudełku, dłoni czy też człowieka.
Młodzież, pod opieką autorek edukacyjnego przedsięwzięcia: pani Katarzyny Luśtyk i pani Ewy Trojańczyk, znalazła się w nowej, inspirującej przestrzeni, która wyzwoliła w niej kreatywność i energię do łączenia nauki z zabawą.