Interesująca lekcja ekonomii w muzeum? Dlaczego nie! Edukacja muzealna nie po raz pierwszy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom młodych odbiorców. Tym razem Muzeum Narodowe w Warszawie stało się gospodarzem wystawy czasowej pt. „Rozważni i romantyczni”, dotyczącej stuletniej historii kolekcji monet i medali. Młodzież z klasy 4 HG i 4 H wraz z opiekunkami, panią Ewą Trojańczyk i panią Olimpią Kabałą, w pierwsze grudniowe popołudnie uczestniczyła w zajęciach, podczas których mogła zapoznać się m.in. z płacidłami, monetami i banknotami z różnych epok, a także wziąć udział w debacie na temat ewolucji pieniądza. Oprowadzanie po ekspozycji przygotowanej przez Narodowy Bank Polski było świetną okazją do dyskusji na temat roli waluty we współczesnym świecie. W ramach warsztatów, uczniowie projektowali również własny numizmat, określając miejsce jego wykonania, materiał czy numer seryjny. Zaangażowanie w projekt młodzieży z klas handlowych bardzo dobrze oddaje potrzebę praktycznej realizacji treści omawianych w szkole i dowodzi zainteresowania nastoletniego pokolenia kształceniem zawodowym. Podczas wizyty w muzeum nie obyło się także bez zwiedzania dumy warszawskiego oddziału MN, czyli Galerii Sztuki XIX wieku. Wyjątkowe zbiory przechowywane w stołecznych murach to zawsze doskonały powód do tego, by porozmawiać o kulturze oraz historii naszego kraju, związanej z okresem romantyzmu, pozytywizmu i Młodej Polski. Edukatorkami i przewodniczkami po salach pełnych dzieł malarskich były nasze polonistki, które zabrały uczestników wycieczki w niezwykłą wędrówkę po szlakach twórczości Jana Matejki, Józefa Chełmońskiego, Stanisława Wyspiańskiego, Jacka Malczewskiego i Olgi Boznańskiej. Dzięki tej niezapomnianej wyprawie do świątyni sztuki, aspirujący technicy handlowcy ujrzeli wszystko to, o czym dotychczas mogli jedynie przeczytać, czerpiąc radość z łączenia teorii z poznawaniem rzeczywistych obiektów.