Maj to intensywny czas dla wszystkich, którzy na co dzień funkcjonują według kalendarza roku szkolnego, to także okres wzmożonego wysiłku umysłowego i zbierania owoców całorocznej pracy.
Po maratonie egzaminów maturalnych, przyszła pora na ostatnią misję w ramach interdyscyplinarnego projektu “Oblicz(a) sztuki”. W piątkowe, słoneczne przedpołudnie społeczność Zespołu Szkół nr 35 miała przyjemność gościć uczniów jednej z bielańskich szkół podstawowych, którzy wzięli udział w specjalnie przygotowanej dla nich grze terenowej.
Ósmoklasiści, podzieleni na trzyosobowe zespoły, pod czujnym okiem młodzieży z klasy III F oraz nauczycielek, pani Katarzyny Luśtyk i pani Ewy Trojańczyk, przemierzali kolejne, zlokalizowane w szkolnym ogrodzie, stacje zadaniowe, gdzie czekały na nich zagadki związane m.in. z “ożywianiem” dzieł sztuki, projektowaniem masek w stylu spopularyzowanym przez Picassa, rysowaniem różnych figur w układzie współrzędnych lub po śladzie, tworzących znane kształty, a także krzyżówki zawierające geometryczne hasła oraz gry zręcznościowe, polegające na odpowiednim rozmieszczeniu kulek w sześcianie.
Matematyczny kubizm po raz kolejny odsłonił przed uczestnikami rocznej inicjatywy inne, nieznane oblicze, porwał w przestrzeń fascynującej, intelektualno-artystycznej przygody, której finałem było ułożenie, wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, magnetycznych puzzli, przedstawiających najznamienitsze obrazy wielkich mistrzów, zgodnie z założeniami kierunku zapoczątkowanego w I połowie XX wieku.
Ćwiczenia sprawdzające logiczne myślenie, kreatywność oraz umiejętność pracy w zespole okazały się mostem łączącym uczniów z różnych etapów edukacyjnych, wpłynęły na budowanie, opartych na życzliwości, rówieśniczych relacji, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych w niełatwym procesie zdobywania wiedzy, a przede wszystkim stanowiły doskonałą rozrywkę, pozwalającą owocnie spędzić wspólny czas na progu lata.